Tuesday, September 25, 2018
Become a supporter.
Get involved, now.

Public television partial to ruling party, says EU election mission

Staff Writer

Haiti Sentinel

European Union EOM RTNH

PORT-AU-PRINCE, Haiti (sentinel.ht) – Public television and radio, a taxpayer funded state agency, gave an alarming percentage of airtime to the ruling party’s candidate for president, Jovenel Moïse, according to a preliminary report of the Election Observation Mission of the European Union (EU EOM).

The EU EOM presented these preliminary findings on Tuesday during a press conference.

Observing Haitian television from October 1 to 24, 2015, the EU EOM said that the state public television station was far from impartial.

RTNH devoted at least 56% of its airtime to the campaign of Jovenel Moïse for the Parti Haitien Tet Kale.

The EU also observed private radio stations and found that Radio-Tele Ginen had 77% of its airtime purchased by the ruling party.

Radio Kiskeya, it says, had 53% purchased by the Jude Celestin campaign. Radio Kiskeya said it sells airtime for advertisements.


Become a Patron and get Haiti Sentinel and Defend Haiti merchandise.

About The Author